Spróbujmy zastanowić się, jakiej odpowiedzi udzieliliby nasi uczniowie, gdybyśmy zadali im następujące pytanie: „Czy lubicie grać w gry?”.

Większość odpowiedzi, jeśli nie wszystkie, byłaby twierdząca. Jeżeli zadamy kolejne, bardzo niebezpieczne pytanie: „Czy lubicie uczyć się matematyki?”, odpowiedzi mogą się diametralnie różne. A gdyby tak połączyć te dwie rzeczywistości i grać na lekcji matematyki?

    Gry i zabawy matematyczne to niekonwencjonalny sposób nauczania matematyki. Gdy na lekcjach korzystamy z gier i zabaw – nawet słabsi uczniowie mogą polubić matematykę. Łączmy więc przyjemne z pożytecznym – zabawę z nauką. Dodatkowo, gdy uczniowie sami wykonają taką grę, tym chętniej w nią zagrają. Dzięki temu uczniowie utrwalają poznane pojęcia i umiejętności, rozwijają logiczne myślenie, aktywność matematyczną. Bardziej angażują się w proces dydaktyczny i mają okazję wykazać się własną kreatywnością i pomysłowością.

     Oto gry wykonane przez uczniów klas V i ich twórcy.

A. K-O, E. P.

  • 01
  • 02
  • 03
  • 04
  • 05
  • 06
  • 07
  • 08
  • 09
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18

 

Wydarzyło się...

godło Rzeczpospolitej Polskiej - biały orzeł na czerwonym tle

 

 

REKRUTACJA

 

Aktywna tablica - banner informacyjny programu

 

Bezpieczna

 szkoła +

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

miniaturka plakatu BOHATERON

Miniaturka obrazka

 Baner akcji Razem na Święta

Banner akcji Szkoła w Pilotażu Programowania

 

LSCDN

konkursy

Zawodowy strzał w 10 - link do informatora o szkołach ponadgimnazjalnych